Alla inlägg under augusti 2012

Av Caroline - 6 augusti 2012 10:53

Augusti redan, tiden går verkligen fort. Det kan kännas lite trist att vi inte haft någon riktig sommar här i Mora.

Många blir deprimerade under hösten när de blir mörkt ute tidigt. Och jag tror att när många blivit snuvad på sommaren kommer allt fler bli deppiga. 

Jag har iofs alltid älskat hösten, tända ljus och bara mysa!. 


Min mamma har för inte så många dagarn sen fyllt år, närmare bestämt den 2/8.

Jag var dit och drack kaffe,och tog med mig bullar. Mamma fick också välja ut gardiner hon ville ha.


Det blev hissgardiner, hon ville ha något färglatt men de finns mest gråbruna,bruna,vita, eller gråa..ja mindre roliga färger.

Det här med texter var något nytt på gardiner(för hene), och hon drog på sig glajjorna och försökte läsa...

varav jag säger att " de står nog inte skit på dig ialf" så de är väl lungt lixom? :)

Det fick bli likadana gardiner som jag har, fast hon valde lila. Det fick bli hennes present från mig.

2st av den här, och dom ska hängas upp i köket, förhoppningsvis i veckan :)

 


Annars är de inte så mkt nytt. Jag har lite bollar i rullning och de känns oerhört skönt att processen satts igång.

samtidigt får jag reda på genom andra att mina barn ska lämna Nusnäs, där dom är uppväxta, går i skola och har sina vänner.

Något jag helatiden tagit hänsyn till och tyckt varit viktigt att dom fått ha kvar så länge de bara går.


Nu ska dom byta till en stor skola, få nya vänner och de innebär också att man kommer i kontakt med nya hyss, kommer få se saker tidigare än vanligt.

Jag har själv gått i den skolan, och dom säger att de inte blir bättre med åren. 


Jag tycker de känns som att dom snuvas på deras fina uppväxt, eller framför allt lugna uppväxt. 

Det här var våran plan för VÅRA barn!. 

Jag har inte fått tagit del av de här, eller tyckt till om något. 

Hade ingen utomstående berättat, så hade jag inte heller fått veta något.


Det finns en person som har förstört otroligt mkt för mig och mina barn. Det verkar inte riktigt finnas någon empati eller samvete för något. Utan de snackas skit och man sprider skit om deras mamma. Att mina barn bor med en sådan människa känns fruktansvärt. Dom börjar bli så pass stora och de är nog bara en tids fråga innan dom får höra vad den säger. Nej de är här är ingen slump!.

 

Men en dag, så kommer även de här bli ordning på, falsk lycka varar aldrig för länge ..

Lögnen spricker alltid och sanningen väger tyngre. Jag kommer se fram emot det här.

Jag är tacksam för dom som vill hjäpa mig med det här, för de är FEL FEL. 




Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och försöka vakna till ordentligt. Jag lider av spännings huvudvärk som förknippas ihop med min inflamation i nacke som är hård som sten.

typiskt nog är telefon kön till vårdcentralen full, och jag får ringa i morgon.


Jag har dessutom lagt intresse på 2st 2or på stormyren!. Jag har en del att förbereda. 

Det känns otroligt bra att ha en plan, att inte bara driva omkring och inte veta. 



Det var allt för den här gången, hoppas vi ses snart igen!


Ta hand om varandra , // Jen.





Presentation


Innan du kommenterar mitt liv, ta & gå några mil i mina skor först!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards