Direktlänk till inlägg 6 juli 2012

long time no see ..

Av Caroline - 6 juli 2012 11:32

Hej på er !


Här var länge sen jag skrev. 

Vad händer?...

 


Min semester har börjat (i hela 3 veckor) och de finns inga direkta planer. Tar dagarna som dom kommer.

Att ta de lungt är semester för mig :) . Ev ska vi åka till sthlm en helg i slutet på månaden, fast vi får se hur de blir med det. Isf ska jag hälsa på min älskade vän annzo, jag har längtat efter att få åka dit och se hur hon har det, och bor!:).

Så jag hoppas det blir av att vi åker. 

Jag hade gärna velat träffa mina kusiner, men jag har ju inte pratat me dom på flera år, typ. 

Det brukar vara ganska fullbokat där. Men vi får se. Jag har inte träffat min kusins stora flicka, hon har nämligen hunnit bli hela 1 år, tiden går verkligen fort. Hon är otroligt söt!! :)


Annars har jag bara varit hemma, gör alla måsten och haft för många mys kvällar som innebär godis och annat onyttigt.

Har "hängt" en del hos mamma, krigat mot myndigheter om ens rättigheter, inte angående mig utan för en annan.

Jag förstår inte hur man kan hålla på och  krypa ens rättigheter och möjligheter och dessutom ställa orimliga krav som inte gäller alla, utan mer för att jävlas(så blir känslan ialf). Utan orsak till det.


Nåja. 


Midsommar passerade fort och jag hade turen och träffa på mina barn. Denvar den enda stunden som gjorde dagen guldvärd för mig, även om de bara handlade om 1 minut. Deras pappa tog tag i dom, skakade på huvudet och gick därifrån med barnen. 

Det var sorgligt och jag blev otrolgit ledsen. 

jag hann ialf säga att jag sakna dom otroligt mkt, och älska dom båda två.

Dom kanske har svårt och förstå de hela när jag säger der, eftersom dom aldrig får komma för deras pappa.


Innan midsommar, ganska så exakt 9 månader efter att jag såg dom sist så träffade jag på Simon på Maxi. 

Han satt själv på en bänk och väntade, och de var väl tur de...för vi hann prata om lite allt möjligt.

Jag berättade att de inte var deras fel att de är såhär. För de känns viktigt för mig att dom ska förstå det.

Eftersom deras pappa säger att jag inte vill träffa dom, och lägger över mkt på dom små. Något dom inte ska få behöva höra och tänka på. Man belastar inte dom på det sättet.


Jag har ju aldrig fått veta om skol avslutningar(eller andra "tillställningar"), hur de går i skolan/förskolan eller något annat. man har valt att hålla mig helt utanför allting, inte fått vara delatig i något. Jag har knappt fått svar på hur dom mår. det gör otroligt ont. 

Jag förstår knappt själv hur jag orkar med min vardag med den här känslan och saknaden.

(Den nya "damen" har ju även förklarat för mig ganska tydligt att biologiskt är inte viktigt.)


Jag har kämpat, ringt varit på möten. Men de finns mer jag kan och kommer göra. Jag kommer aldrig sluta kämpa.

Det känns otroligt trist att man väljer och göra på det här sättet, de är inte att ha fokus på barnen och deras bästa.

På alla håll säger man att de är fel, endå kan man fortsätta göra såhär, de gör de hela mer ruttet.

De kommer bli en lång "procedur" de här.


ja de va en liten uppdatering där. de finns ju hur mkt som helst och skriva. 


Jag lever ett lungt och stilla liv, även om de är en del bollar som hänger i luften just nu så tar de tid att få den hjälpen jag väntar på. snart har jag varit nykter från alkohol i hela 1 år, jag drack hela 3 gånger förra året. Jag gillar mitt nyktra liv och har inget behov av alkohol öht.


Jag hoppas ni alla får en fin sommar. Jag tar en dag i taget, och hoppas varjedag på att mina barn snart finns här hos mig. Jag Älskar dom mer än vad de finns stjärnor!!!!!.


Ta hand om varandra och var snälla.


/J











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 24 oktober 2013 21:44

Nämän far å flyg så poppis min blogg vart över en natt haha..    Just nu sitter jag & jocke i vardagsrummet, jag med min laptop, han i sin mobil & niklas i sovrummet vid datorn & pratar med fredrik i mobilen hahaha kul umgänge vi har va? :P    ...

Av Caroline - 20 oktober 2013 17:15

Jaaa, inget förvånar mig längre när det gäller skilda föräldrar, säger inte att alla är likadana, för våran familj är raka motsattsen då vi har ett "skilsmässo" barn här, till å med jag & mamman pratar med varann i mobilen imellan åt & kan bete oss s...

Av Caroline - 12 augusti 2013 19:32

Hur fan tänker du igentligen? ta ut din ilska på någon annan föfan, du ska ju inte ha rätten att ha dom själv längre, du blir bara värre & värre, och sen låter du dom ringa & säga massa skit som inte ens är sant, du är ju inte riktigt klok.. Förr tyc...

Av Caroline - 17 april 2013 19:51

Jadu lilla lilla l*der, hur tänker du?   När jag logga in här va jag så jävla arg & tänkte spotta ut allt jag vet om dig & vad du gjort, vilka du vart med under en viss tid.. men... börjar ångra mig nu, för jag har faktiskt mera moral i kroppen ä...

Av Caroline - 26 mars 2013 22:16

how do you fix unhappines ?

Presentation


Innan du kommenterar mitt liv, ta & gå några mil i mina skor först!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards